Ma 2024. április 19. péntek, Emma napja van.

vonal1

A 2007. évi személyi jövedelemadó
bevallásához kapcsolódó kampány Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében




A 2007. évi személyi jövedelemadó bevallásához kapcsolódó kampány Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében


A kampány indokoltsága és célja, hogy a felhívja a személyi jövedelemadót (1995.évi CXVII.törvény a személyi jövedelemadóról) fizetők figyelmét a megyében tevékenykedő civil szervezetekre. Az elmúlt években ugyan egyre többen ismerték fel a társadalmi szerepvállalás jelentőségét, ettől függetlenül nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy személyi jövedelemadójuk egy százalékával maguk rendelkeznek. Mint ahogyan azzal sem, hogy mely civil szervezetek működését segíthetik felajánlásukkal. Ahhoz, hogy az Európai Unió országaiban már automatizmusként működő gyakorlathoz közelítsünk, a potenciális felajánlók figyelmét fel kell hívni egyrészt a lehetőségre, másrészt azoknak a civil szervezeteknek a létére, amelyeket támogathatnak adójuk egy százalékával. Erre a legalkalmasabbak az írott és elektronikus médiumok, valamint a hasonló kampányok során alkalmazott eszközök (plakát, szórólap, molinó), Mivel az egyéni vállalkozók 2007. február 15-ig, a magánszemélyek 2007. május 20-ig kötelesek adóbevallásukat benyújtani, célszerű a kampányt ehhez a két időponthoz kapcsolódóan felépíteni. A megye adottságait figyelembe véve olyan médiumok segítségével kell eljutni a célcsoporthoz, amelyek hangsúlyozottan jelen vannak a megyeszékelyen - Nyíregyháza - és a nagyobb városokban - Nyírbátor, Vásárosnamény, Tiszavasvári, Baktalórántháza, Mátészalka, Fehérgyarmat, Nagykálló -, de eljutnak a megye kisebb településeire is. Figyelemfelkeltés arra: 1%-os felajánló nyilatkozat szabályos megtétele, bevallás elkészítés módjai(önadózás, ADAM)

A fentiek figyelembe vételével az alábbi médiumok kapnak szerepet a kampányban:


Kelet-Magyarország

- A megye egyetlen napilapja, 63 000 példányban jelenik meg naponta, és eljut a megye 224 településére. A felmérések szerint nap mint nap 220 000 olvasó tájékozódik a Kelet-Magyarországból.


Nyíregyházi Napló és megyei mutációja a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Napló

- A hetilap a felmérések szerint kiemelkedik az ingyenesen terjesztett lapok közül. A 16 településen terjesztett lap Nyíregyházán 54 000, vidéken 48 000 példányban jelenik meg.


Kölcsey Televízió

- Az ország egyetlen megyei televíziója három televíziós frekvencián sugározza napi 24 órás folyamatos adását. A Kölcsey Televízió potenciálisan közel 800 000 embert ér el, aminek alapján teljesíteni tudja egy jelentős térség médiához mért feladatait.

 

Sunshine Rádió

Észak-Kelet Magyarország legismertebb kereskedelemi rádiója a megye egész területén sugározva alapelvének tekinti, hogy a zenéket és az információkat kellőképpen súlyozza a műsorstruktúrán belül.


SZON

- A Kelet-Magyarországhoz kötődő Szabolcs Online a megye vezető hírportálja. Naponta több mint 40 000 látogatója van (89 százalék a megyéből, 11 százalék Budapestről).

A fentiekben említett két időponthoz kapcsolódóan a következő ütemezéssel és anyagi hozzárendeléssel épül fel a kampány.


Eredmények, beszámoló:


A program keretében több civilszervezettel sikerült felvenni a kapcsolatot, különböző érdekcsoportokkal társadalmi párbeszédet kezdeményezni, az állampolgárok érdekvédelmitevékenysége és a civil részvétel szélesítésének érdekében.

Települési és térségi szinten a közös érdekérvényesítés, a civilkontról megszervezése, és a helyi nyilványosság szélesítésének tekintetében sikerült kezdeti eredményeket elérni. Mind társadalmi, állampolgári, mind szervezeti szinten sikerült felkelteni az érdeklődést a program iránt, megteremtve az együttműködés alapjait.A visszajelzések és megkeresések alapján ez igazolva látszik.

A plakátokon, szórólapokon, újságokban, televízióban megjelenő "hős" hatást gyakorolt az emberek gondolkodására segítve ezzel közös céljaink elérését, társadalmi támogatottságát.

A szórólapok és plakátok kihelyezésében 5-10 önkéntes segített.

Egyesületünk a helyi médiákkal együttműködve a társadalom minden rétegéhez elkívánta juttatni üzenetünket.


A Nyíregyházi és Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Napló című hetilap 4 alkalommal jelentette meg hírdetésünket:-2008.04.18

-2008.04.25, -2008.05.09, -2008.05.16.


A H.H.M. Bt vállata a szórólapok terjesztését 2008.03.25 és 2008.05.20 között:

Nyíregyháza 5000db, Nyírbátor 1000db, Mátészalka 1000db, Vásárosnamény 1000db, Kisvárda 1000db, Tiszavasvári 1000db

valamint városonként 50db plakát kihelyezését.


A Kölcsey Televízió Műsorszolgáltató Kht 2008.04.15 és 2008.05.18 között azaz 34 napig napi 6 alkalommal, ismétlésekkel együtt 9 alkalommal, összesen 306 alkalommal sugározta a hírdetést.

 

A Sunshine Rádió Kft 2008.04.10 és 2008.05.19 közötti időszakban összesen 240 alkalommal adta le hírdetésünket a közérdekű közlemények hírdetése alkalmával.

Véleményünk, tapasztalataink és a visszajelzések alapján az eredmények és a célok összhangban vannak. Sikerült megteremteni a célokhoz vezető út alapjait, megteremteni a jövőbeni együttműködések, programok, rendezvények közös kivitelezésének lehetőségét.

Ennek a térségnek az életében különösen fontos szerepet játszik a társadalmi összefogás és az egymás segítése, szervezetek együttműködése a térség felzárkóztatása érdekében.